Poslednjih meseci je u gradu aktuelna priča o već mitskom beogradskom metrou: hoće li ga biti i kada, da li će to uopšte biti metro, koliko treba da bude brz da se ne bismo obrukali pred susedima, i da li nam uopšte treba takvo čudo...
Dok se prvi tramvaj pojavio na ulicama Beograda 1892. godine, tek sama ideja o metrou se javlja tek 1923. godine kada se u generalnom planu Beograda predviđa podzemna železnica. Proračuni su napravljeni, troškovi procenjeni, ali se ideja nije realizirala. Zatim je došao II Svetski Rat, uništeni su kilometri tramvajskih šina, pa se posle rata rešilo da se šine ne popravljaju već da se uvedu tramvaji, koji su, kako se tvrdilo ionako bili bolji za brdoviti grad.
Za metro su rađene brojne studije, ali se niko nije odvažio da se lati posla.
1995 je otvorena podzemna železnička stanica kod vukovog spomenika koja je uključena u sistem prigradske železnice "Beovoz".
Zoran Đinđić je odrmznuo projekat metroa 1997. godine ali su ratovi 90ih i napad NATO-a u 1999. godini su osiromašili fondove i industriju, pa se o ideji metroa ozbiljno počelo razmišljati skoro.
Najnovija vest je da bi francuske firme mogle na sebe preuzeti ovaj zadatak. Metro će saobraćati i pod i nad zemljom od Ustaničke ulice do Zemuna. Očekuje se da će metro značajno skratiti vreme kretanja žitelja Beograda.
A ako vas put nanese u glavni grad Srbije, možete naći pristupačan a luksuzan smeštaj u Beogradu na sajtu BG Apartmani.
Нема коментара:
Постави коментар